لیبل اصالت برنج گامی دیگر در جهت جلوگیری از تقلب، قاچاق و … این محصول مهم و پرطرفدار است، همانطور که می دانید صحت و سلامت اقلام خوراکی یکی از دغدغه ای بزرگ در جامعه ما به شمار می آید. یکی از این مواد خوراکی برنج است که تقریبا نقش اساسی و مهمی در وعده های غذایی ما ایرانی ها دارد، از سویی برنج های خارجی همچون برنج های تایلندی، هندی و …از جمله محصولات وارداتی هستند که باید قبل از مصرف از سلامت و اصل بودن آنها مطمئن شویم، همچنین با توجه به اینکه هر گونه تقلب بر روی این محصول سلامت محور می تواند برای مردم مخاطره آمیز باشد و سلامت افراد را به خطر بیاندازد به همین علت نصب لیبل اصالت برنج بسیار حائز اهمیت است. این امر سبب می شود با مشارکت مردم و وزارت بهداشت بازرسی و نظارت بر روی این محصول نیز همچون محصولات دیگر با سهولت انجام شود.

لیبل اصالت برنج
همانگونه که می دانید افراد می توانند هنگام خرید محصول خود و پیگیری از طریق برچسب اصالت نصب شده بر روی آن از صحت و سلامت کالای خود مطلع شوند. از این رو مردم در مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با دولت مشارکت می کنند. برچسب های اصالت برنج مستطیلی شکل بوده و در رنگ زرد و سفید موجود می باشد، بر روی برچسب فوق آرم و نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو و همچنین دو بارکد ۱۲ و ۱۶ رقمی حک شده است، بارکد ۱۲ رقمی به منظور نظارت بازرسان بارکد ۱۶ رقمی دارای پوشش برای کنترل و استعلام مصرف کنندگان می باشد. از این رو مثرف کنندگان می توانند با مخدوش کردن پوشش روی کد و استعلام آن از طریق پیامک، اینترنت و یا تلفن گویا از صحت و سلامت کالای خود مطلع شوند.
لیبل های کنترل اصالت برنج بعد از گذراندن مراحلی مانند بازرسی شرکت تولید کننده، نمونه برداری از محصول و انجام آزمایشات خاص و در نهایت صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت ثبت و صادر می شود. از این رو این نوع برچسب نشان دهنده اصالت و سلامت محصول به شمار می آید.

همانطور که گفته شد بر روی لیبل های اصالت مشخصاتی درج می شود که عبارت اند از :

  1. شناسه تجاری فرآورده (GTIN)
    این شناسه درواقع شماره جهانی کالاهای تجاری است که با توجه به استانداردهای GS1 صادر می شود، این کد ۱۴ رقم می باشد.
  2. شناسه ردیابی، رهگیری ( UID)
    این کد ۲۰ رقمی درواقع شناسه اختصاصی هر محصول است که در هیچ موردی تکراری نیست.
  3. شماره سری ساخت ( LOT/BATVH NUMBER )
  4. تاریخ انقضاء ( EXP DATE)
  5. شناسه اصالت

این مدل شناسه ۱۶ رقم بوده و منحصر به فرد برای هر محصول می باشد، این کد با لایه ای پوشانده شده و برای مصرف کننده است.
در یک جمع بندی مختصر می توان گفت لیبل دار کردن کیسه های برنج اقدامی مهم در راستای سلامت افراد جامعه در هنگام مصرف این کالای خوراکی است، شرکت پارس نو شاپ با سالها تجربه در طراحی و تولید انواع لیبل می تواند تولیدکنندگان را در لیبل دار کردن محصولات خود همچون برنج و البته با قیمت مناسب و مقرون به صرفه همراهی کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره از طریق تماس با شماره های مندرج در صفحه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست